Regler uthyrning av p-platser

Ersätter tidigare skrivelse Uthyrning av p-platser, daterad 28 januari 2022)

Medlemmar kan ställa sig i kö för p-platser

- utan motorvärmare

- med motorvärmare

- carport

När medlem erbjudits p-plats och tackat ja, kan man kvarstå i de andra kölistorna. Om medlem står i kö för till exempel två parkeringsplatser och erhåller en plats, hamnar medlemmen sist i denna kö, men behåller köplatsen i de andra alternativen. Vid erbjudande om plats och medlem tackar nej blir man nerflyttad till sista plats i kölistan.

Är medlem ensam att stå i kö till exempel för vanligt p-plats och vill ha två p-platser erhåller medlem plats direkt.

Vid nyinflyttning kan medlem endast få en parkeringsplats om det finns ledigt. Vid senare tillfälle kan medlemmen erhålla ytterligare en plats om det finns ledigt och ingen annan finns i kölistan.

Medlem kan endast få parkeringsplats för det antal bilar som hushållet innehar. Det får inte förekomma några "extra" platser för enskild medlem.

Medlem som inte är skriven på adressen och har någon av ovanstående p-platser behåller platsen så länge hen är medlem i föreningen.

Undantag: vid behov av jourbil – kontakta styrelsen direkt.

KÄLLARFÖRRÅD

Brf Tallhöjden har extra förråd i källaren som medlemmar kan hyra (ett förråd per medlem).

Anmälan till kölistorna sker till styrelsen i Brf Tallhöjden genom epost tallhojdenbrf@gmail.com eller med ett meddelande i föreningens brevlåda, Verkstadsvägen 6 A, till höger innanför porten. (gäller fr o m 2022-03-03)